گل کاملیا

کاملیا؛ خاص ترین گل جهان 😍

درختچه کاملیا یکی از محبوب ترین گیاهان جهان است که گل های بسیار زیبا و خیره کننده ای دارد. این گیاه، بومی چین، کره و بخش هایی از ژاپن است. درختچه کاملیا عمر طولانی ای دارد. کاملیا، به منظم ترین گل جهان معروف شده است. گل کاملیا، از نظر شکل ظاهری شبیه به گل رز می باشد. معمولا این گل ها به تنهایی یا به صورت جفت هستند که قطر آن ها 6 تا 10 سانتی متر است.

کاملیا

مراقبت از کاملیا ژاپنی

معمولا زمان نسبتا زیادی طول می کشد تا این درختچه ها در جای جدیدشان استقرار پیدا کنند. اما بعد از آن رشد خوبی را از آن ها می توانید ببینید. از آنجایی که گیاهان دیر استقرار می‌یابند، بهتر است یک حفره بزرگ، سه تا چهار برابر پهن‌تر، اما نه عمیق‌تر از ریشه حفر کنید تا رقابت برای آب و مواد مغذی درختان و درختچه‌های اطراف کاهش یابد. زمانی که می خواهید کاملیا را بکارید، دقت کنید که بهترین مکان را برای آن انتخاب کنید. جایی باشد که بادهای سرد و خشک زمستانی به آن برخورد نکند. این گیاه از تغییرات ناگهانی هوا خوشش نمی آید. کاملیا نیاز به یک سایه جزئی دارد. در پاییز یا بهار می توانید این گیاه را بکارید.

آفتاب زیاد، سرما یا سایه، می تواند گلدهی را کاهش بدهد. ریزش برخی از جوانه های گل ممکن است طبیعی باشد. اما بعضی وقت ها ممکن است این ریزش جوانه ها به دلیل آبیاری زیاد یا آبیاری کم باشد. برای هرس کردن این درختچه باید مراقب باشید که شکوفه های سال آینده را قربانی نکنید. برای تکثیر کردن آن هم می توانید این کار را از طریق قلمه های ساقه انجام بدهید. درختچه کاملیا نسبت به شرایط خاک حساس است. خاکی با زهکشی خوب، غنی از مواد مغذی، مرطوب و کمی اسیدی، بهترین خاک برای کاملیا است. pH 6 تا 6.5 ایده آل است.

 

کوددهی درختچه کاملیا

اگر می‌خواهید شکوفه‌های سالم زیادی را در کاملیا ژاپنی خود مشاهده کنید، در طول تابستان هر ماه از کود پتاسیم بالا استفاده کنید. در بهار، می توانید از کودهای حاوی نیتروژن پایین استفاده کنید، زیرا این کار باعث ایجاد شاخ و برگ سالم و تیره می شود.

 

هرس کردن گل کاملیا

به جز مواردی که بخواهید که شکل خاصی به این درختچه بدهید، به هرس زیادی نیاز نخواهد داشت. شکل طبیعی این گیاه بسیار جذاب است. فقط بلافاصله پس از فصل گلدهی، شاخه های مرده یا آسیب دیده یا شاخه های بلند و سنگین را جدا کنید.

کاملیا

عبور از زمستان

اگر در یک منطقه جنوبی زندگی می کنید و زمستان های معتدلی را تجربه می کنید، کاملیا ژاپنی شما می تواند در تمام طول سال در فضای باز بماند. اما در مناطق شمالی که زمستان های سردتری وجود دارد، می توانید برای محافظت از ریشه ها در برابر یخ زدگی، روی خاک را لایه ضخیم از برگ های خشک بریزید و تا رسیدن بهار، از گیاه محافظت کنید.

 

سوالات پرتکرار

  • کاملیا ژاپنی چقدر می تواند زنده بماند؟

این گیاهان عمر طولانی دارند. با مراقبت صحیح، آنها می توانند صدها سال عمر کنند. در واقع برخی از این درختچه ها در اطراف کاخ امپراتور در ژاپن بیش از 500 سال قدمت دارند.

  • تفاوت بین کاملیا ژاپنی و ساسانکوا چیست؟

یکی دیگر از گونه های محبوب کاملیا ساسانکوا (Camellia sasanqua) است. آنها بسیار شبیه به کاملیا ژاپنی هستند. اما به جای شکوفه دادن از زمستان به بهار، از تابستان تا پاییز شکوفا می شوند و گل های آنها کوچکتر است. ساسانکوا می تواند نور مستقیم خورشید را بیشتر تحمل کند، اما به اندازه کاملیا ژاپنی مقاوم به سرما نیستند.

 

حرف آخر

خب امروز درباره یکی از خاص ترین گل های جهان به اسم کاملیا، صحبت کردیم. نگهداری از این گیاه اصلا کار سختی نیست به شرط آن که به نکات داخل مقاله توجه کنید. شما میتوانید این درختچه زیبا را از گلخانه رزناز تهیه کنید و زیبایی حیاط و خانه تان را چند برابر کنید. اگر هنوز سوالی دارید که به آن پاسخ نداده ایم، در قسمت نظرات بپرسید، در اولین فرصت به شما جواب خواهیم داد. یا اینکه با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا