شرایط نگهداری بنجامین

شرایط نگهداری بنجامین

بنجامین با داشتن برگ های بیضی شکل در رنگ های متفاوت، به عنوان یکی از بهترین گیاهان زینتی محبوب شناخته می شود. بنجامین که برای افراد مبتدی کاملا مناسب است، نیازی به مراقبت خاصی ندارد. فقط کافی است چند ترفند ساده را برای مراقبت از این گیاه انجام دهید. بنجامین اکسیژن بالایی از خود ساطع می کند و با از بین بردن مواد شیمیایی، هوای داخل خانه را تصفیه می کند. این گیاه زیبا دارای شاخه های باریکی است و یک تنه خاکستری رنگ دارد که بعضی وقت ها برای جذابیت تزئینی بافته می شود. این گیاه سریع رشد می کند و ممکن است سالی یک بار نیاز باشد که گلدان آن را تعویض کنید. بهترین موقع برای تعویض گلدان هم اوایل بهار است.

 

نور لازم برای بنجامین

بنجامین از نور لذت می برد. با این حال، به خاطر داشته باشید که نور مستقیم خورشید، به خصوص اگر گیاه در روزهای گرم تابستان به فضای باز منتقل شود، ممکن است منجر به سوختن برگ ها و از بین رفتن برگ ها شود. یک روز آفتابی کامل ممکن است حتی به سالم ترین بنجامین آسیب برساند. بهتر است بنجامین را نزدیک پنجره نگه دارید و به طور مرتب گلدان را بچرخانید تا نور به همه ی قسمت های گیاه برسد. اگر میبینید که برگ های بنجامین شما زرد می شود و می ریزد، به دلیل این است که گیاه را در جای نامناسبی قرار داده اید و نور خوبی به آن نمی رسد.

 

بنجامین

دما و رطوبت مناسب برای بنجامین

بنجامین یک گیاه گرمسیری است و به هوای گرم و مرطوب نیاز دارد. دمای ایده آل بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد است. رطوبت کم  می تواند منجر به خشکی و چروک شدن برگ ها شود. برای تنظیم سطح رطوبت در خانه، می توانید از یک دستگاه بخور استفاده کنید.

 

آبیاری بنجامین

وقتی صحبت از آبیاری بنجامین می شود، یک موضوع عجیب درمورد آن به وجود می آید، آن هم این است که شدیدا در معرض پوسیدگی ریشه قرار می گیرد. با توجه به اینکه مقدار دقیق آب به فاکتور دما بستگی دارد، ممکن است به طور کلی نتیجه بگیریم که آبیاری فراوان در تابستان (حداقل هفته ای یک بار) خوب است. با افزایش دما در ماه های سردتر، آبیاری باید به تدریج کم شود. به بیان ساده، اگر دما به 10 درجه کاهش یابد، یک بار آبیاری ماهانه کافی است.

 

حرف آخر

خب امروز درباره شرایط نگهداری بنجامین صحبت کردیم. نگهداری این گیاه اصلا کار سختی نیست به شرطی که به نکات داخل مقاله توجه کنید. حالا وقت آن رسیده است که یک بنجامین را در خانه نگهداری کنید. اگر هنوز سوالی دارید که به آن پاسخ نداده ایم، در قسمت نظرات بپرسید، در اولین فرصت به شما جواب خواهیم داد. یا اینکه با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا