پپرومیا سکه ای

همه چیز درمورد پپرومیا سکه ای

به دنبال یک گیاه آپارتمانی دوست داشتنی، بسیار زیبا و با نگهداری راحت می گردید؟ پپرومیا سکه ای یک انتخاب عالی برای شما است. این گیاه برگ های کوچک، سبز و دایره ای شکل زیبایی دارد. پپرومیا سکه ای با برگ های کوچک و گوشتی که دارد، عاشق رطوبت زیاد و نور روشن و غیرمستقیم است. در مقایسه با انواع پپرومیاها، پپرومیا سکه ای رشد کندتری دارد. بعضی وقت ها ممکن است که خوشه های بلند قهوه ای و سبز دوکی شکلی از گیاه شما بیرون بزند. اصلا جای نگرانی نیست، اینها گل های این گیاه هستند. شاید در ظاهر اصلا زیبا نباشند، اما نشانه مثبتی است و به شما می گوید که گیاهتان سالم و شاداب است. بعضی از پرورش دهنده های گل و گیاه، این شاخه ها را حذف می کنند تا انرژی گیاه به سمت تولید شاخ و برگ بیشتر برود. این به خود شما بستگی دارد که دوست داشته باشید گل گیاه پپرومیا را بچینید یا نگه دارید. درکل پپرومیا سکه ای یک گیاه با نگهداری راحت است و برای افراد مبتدی گزینه مناسبی است.

نور و دمای لازم برای پپرومیا سکه ای

این گیاه هوای خشک را دوست ندارد اما در یک محیط خنک به خوبی رشد می کند. دمای ایده آل برای رشد این گیاه، بین 18 تا 24 درجه سانتی گراد است. پپرومیا سکه ای در نور روشن و غیر مستقیم رشد می کند. این گیاه محیطی با نور کم را هم می تواند تحمل کند اما ممکن است رشد خیلی کمی داشته داشته باشد و برگ هایش آن شادابی اولیه را نداشته باشند. این گیاه در زیر نور مصنوعی هم به خوبی رشد می کند. بنابراین چراغ رشد یک گزینه عالی برای خانه های کم نور است. به هیچ عنوان این گیاه را در مقابل آفتاب مستقیم، مخصوصا در روزهای گرم، قرار ندهید. زیرا برگ های گوشتی آن می سوزد.

پپرومیا سکه ای

آبیاری پپرومیا سکه ای

در طول فصل رشد، خاک را مرطوب نگه دارید. مرطوب به این معنی نیست که خاک را کاملا خیس کنید! در حد یک رطوبت جزئی باشد کافی است. در فصل پاییز و زمستان، این گیاه به آبیاری کمتری نیاز دارد. تا زمانی که خاک به طور کامل خشک نشده است، نباید آبیاری کنید. از آن جایی که پپرومیا سکه ای مستعد پوسیدگی ریشه است، از آبیاری بیش از حد این گیاه خودداری کنید. همچنین مطمئن شوید که فقط از گلدان هایی با زهکشی مناسب استفاده می کنید. همچنین می توانید سالی یک بار خاک گیاهتان را تازه کنید تا به درستی زهکشی شود.

 

تعویض گلدان پپرومیا سکه ای

پپرومیا سکه ای، رشد کندی دارد. بنابراین نیازی نیست که خیلی سریع گلدان گیاه را عوض کنید. معمولا 1 یا 2 سال یک بار کافی است. اگر ریشه های گیاه شما از سوراخ های زهکش بیرون بزنند، زمان آن رسیده که گلدانتان را تعویض کنید. زمانی که می خواهید یک گلدان جدید برای گیاهتان انتخاب کنید، گلدانی را انتخاب کنید که تنها 1 تا 2 سایز بزرگ تر از گلدان فعلی شما باشد. پپرومیا سکه ای در گلدان های کوچک تر بهتر رشد می کند. زیرا در گلدان های بزرگ، خاک مرطوب می ماند و احتمال پوسیدگی ریشه وجود دارد. برای اینکه گیاه سالمی داشته باشید، سعی کنید در اوایل فصل بهار گلدانتان را تعویض کنید.
خاکی که می خواهید برای تعویض گلدان از آن استفاده کنید، باید یک خاک غنی و با زهکشی خوب باشد. پپرومیا سکه ای یک محیط نسبتا اسیدی با PH بین 6 و 6.5 را ترجیح می دهد. افزودن مقداری پرلیت و کمپوست به مخلوط گلدان شما می تواند به بهبود محتوای مواد مغذی و ظرفیت زهکشی خاک شما کمک کند.

پپرومیا سکه ای

هرس کردن پپرومیا سکه ای

از آن جایی که این گیاه رشد کندی دارد، معمولا نیازی نیست آن را هرس کنید. با این حال، هرس کردن می تواند شکل ظاهری آن را بهتر کند. هرس بهتر است در فصل بهار انجام شود. زیرا در این زمان گیاه شما به طور فعال در حال رشد است و سریع تر بهبود می یابد. زمانی که گیاه خود را هرس کردید، حتما قلمه ها را برای تکثیر این گیاهان نگه دارید.

 

تکثیر پپرومیا سکه ای

برای شروع، با استفاده از یک چاقوی تمیز و تیز و یا یک قیچی آشپزخانه، از گیاه مادر خود قلمه بگیرید. در هر قلمه باید حداقل 2 تا 3 گره وجود داشته باشد. (گره ها، قسمت هایی از گیاه هستند که از آن قسمت ها برگ ها جوانه می زنند.) برگ ها را با احتیاط از گره های پایین قلمه جدا کنید و قلمه را در یک شیشه آب تصیفه شده یا آب جوشیده شده خنک شده، قرار بدهید. قلمه ها را در جایی قرار بدهید که آفتاب روشن و غیرمستقیم زیادی دریافت کنند. اما در مکانی قرار ندهید که نور مستقیم خورشید به آن ها بخورد زیرا باعث سوختن برگ آن ها می شود. مراقب باشید که قسمت انتهایی قلمه ها با ته ظرف برخورد نکند. هر چند روز یک بار آب ظرفتان را عوض کنید تا قلمه ها پوسیده نشوند. بعد از چند هفته متوجه می شوید که ریشه ها شروع به جوانه زدن می کنند. وقتی که ریشه ها 5-6 سانتی متر شدند، قلمه ها را به خاک منتقل کنید.

پپرومیا سکه ای

تکثیر پپرومیا از طریق برگ

پپرومیا سکه ای را می توانید از طریق برگ هم تکثیر کنید. اما ممکن است کمی بیشتر از روش تکثیر از طریق ساقه طول بکشد. ابتدا چند برگ از گیاه پپرومیا خود را با یک چاقوی تمیز و تیز جدا کنید. برگ ها را در گلدانی با خاک مناسب که از قبل مرطوب شده است قرار دهید. برگ ها را به سمت پایین فشار دهید تا انتهای بریده شده هر برگ، در خاک قرار بگیرد. گلدان خود را با یک کیسه بپوشانید و روی آن چند سوراخ ایجاد کنید و در محلی قرار دهید که آفتاب روشن و غیرمستقیم دریافت کند. خاک را مرطوب نگه دارید، اما خیس نکنید. در نهایت هر برگ شروع به جوانه زدن می کند.

 

آفات و بیماری های رایج

مثل بقیه گیاهان آپارتمانی، پپرومیا سکه ای هم بعضی اوقات دچار آفات می شوند. شما برای اینکه به بهترین شکل ممکن از گیاهتان مراقبت کنید باید بدانید که دنبال جه نشانه هایی باشید تا در صورت بروز مشکل، چگونه این آفات را درمان کنید.

 

پپرومیا سکه ای

شپشک آرد آلود

شپشک آرد آلود نوعی حشره فلس دار است که با مکیدن شیره گیاهان، از آن ها تغذیه می کند. واضح ترین علامتی که شما با شپشک های آردآلود سروکار دارید این است که خود حشرات را می بینید که به صورت توده های ریز، کرکی و سفید ظاهر می شوند. سایر نشانه های شپشک آرد آلود شامل زرد شدن برگ ها، توقف رشد و ضعیف شدن گیاهان است. برای از بین بردن این آفت، باید از حشره کش های مخصوص استفاده کنید و درمان را 7 تا 10 روز یک بار انجام دهید تا زمانی که تمام علائم شپشک آرد آلود از بین برود.

 

شته

شته ها حشرات کوچک و شیره خواری هستند که در طیف رنگی از سبز روشن تا سیاه وجود دارند. علائم هجوم شته ها شامل مشاهده خود شته، زرد شدن برگ گیاه و یا توقف رشد گیاه است. شته ها را معمولا می توانید با فشار شدید آب از بین ببرید. از اسپری حشره کش هم برای نابود کردن آن ها می توانید استفاده کنید.

 

پوسیدگی ریشه

پوسیدگی ریشه زمانی اتفاق می افتد که گیاه شما در یک دوره زمانی در معرض خاک غرقابی قرار بگیرد. این موضوع باعث پوسیدگی ریشه گیاه شما می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، پپرومیا شما شروع به برگ ریزی می کند، پژمرده می شود و در نهایت می میرد.
برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه، مطمئن شوید که گلدان شما دارای سوراخ های زهکشی کافی است و از آبیاری بیش از حد پپرومیا سکه ای خودداری کنید.

نتیجه گیری

اگر عاشق پپرومیا هستید یا فقط به دنبال یک گیاه جدید و جذاب برای اضافه کردن به مجموعه گل های قبلی هستید، پپرومیا یک انتخاب عالی است. صرف نظر از اینکه شما چقدر در نگهداری از گیاهان حرفه ای هستید، این گیاه برای شما عالی است. زیرا نگهداری از آن خیلی راحت است. برای مطالعه این پست از شما سپاسگزارم! امیدوارم به شما کمک کند تا گیاه خود را سالم و زیبا نگه دارید. اگر هنوز سوالی دارید که به آن پاسخ نداده ایم، در قسمت نظرات بپرسید، در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد. یا اینکه با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا