گل سنگ

چجوری از گل سنگ نگهداری کنیم؟

گل سنگ یک گیاه بومی آسیای شرقی، ماداگاسکار و آفریقای جنوبی است. این گیاه در محیط های داخلی گرم و با نور زیاد اما غیر مستقیم خورشید، رشد می کند. گل سنگ ارزش این را دارد که به جمع گیاهان آپارتمانی شما اضافه شود. زیرا علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که دارد، خیلی سریع رشد می کند و نگهداری از آن هم راحت است. گل سنگ به دلیل شاخ و برگ های شاد و رنگارنگی که دارد، به عنوان یکی از گیاهان سال 2021 در نظر گرفته شد. امروز نحوه نگهداری این گیاه آپارتمانی زیبا را یاد می گیرید.

 

مشخصات ظاهری گل سنگ

گل سنگ علاوه بر برگ های رنگارنگ و زیبا، گل های دوست داشتنی با رنگ های روشن هم دارد. بسیاری مردم از گل سنگ در کنار بقیه گیاهان آپارتمانی نگهداری می کنند. گل سنگ یک انتخاب ایده آل است زیرا تضاد رنگی بسیار خوبی در برابر بقیه گیاهان آپارتمانی خواهد داشت. خیلی ها هم هستند که این گیاه را در کنار بقیه گل ها و در یک گلدان می کارند. با این کار یک گلدان پرپشت و زیبا خواهید داشت. اما نکته ای که وجود دارد این است که گیاهانی را می توانید در یک گلدن بکارید که همگی به رطوبت یکسانی نیاز دارند.

گل سنگ

نور لازم برای گل سنگ

اولین قدم برای نگهداری این گیاه زیبا این است که نور زیاد فیلتر شده و غیر مستقیم خورشید را فراهم کنید. نور خوب باعث می شود که رنگ ها در گیاه زنده بماند و در عین حال از لاغر شدن گیاه جلوگیری می کند. به هیچ عنوان گل سنگ را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. زیرا به احتمال زیاد برگ های آن ها میسوزد. اگر دیدید که رنگ برگ های گل شما کم رنگ می شود، می تواند نشانه این باشد که بیش از حد در معرض نور خورشید قرار گرفته است. همچنین یکی دیگر از نشانه های نور زیاد، لبه های سوخته و رنگ قهوه ای برگ ها است. برای حل این مشکل، گیاهتان را به اتاقی با نور فیلتر شده زیاد ببرید.

آبیاری گل سنگ

نکته بعدی درمورد نگهداری گل سنگ، نحوه آبیاری آن است. این گیاه خاک مرطوب اما نه خیلی خیس را ترجیح می دهد. مراقب باشید که خاک گلدان شما کامل خشک نشود زیرا باعث پژمردگی این گیاه می شود. توجه کنید که گیاه را زیاد آبیاری نکنید زیرا باعث پوسیدگی ریشه آن می شود. اگر گل سنگ شما، به بیماری قارچی مبتلا شود، احتمالا به دلیل آبیاری زیاد است. در حالی که برگ های پژمرده می تواند نشانه آبیاری کم باشد. همچنین به یاد داشته باشید که گیاه های کوچک تر، زودتر از گلدانی با گیاه بزرگ تر خشک می شود و سریع تر باید آبیاری شود.
نکته: بعضی از گیاهان آپارتمانی به املاح موجود در آب لوله کشی حساس هستند. بهتر است از آب تصفیه شده یا آبی که 24 ساعت مانده، برای آبیاری گیاهان استفاده کنید.

گل سنگ

رطوبت

این گیاه رطوبت زیاد را دوست دارد و در محیط های با رطوبت بالای 50 درصد، بهترین رشد را خواهد داشت. برای افزایش رطوبت هم می توانید از دستگاه بخور یا جزیره درست کنید.

خاک مورد نیاز

گل سنگ خاک مرطوب و غنی را دوست دارد. یک خاک گلدان ارگانیک با زهکشی خوب، برای این گیاه ایده آل است. اگر خاک گلدان غنی نیست، قبل از کاشت گیاه، مقداری کمپوست به خاک آن اضافه کنید.

 

تکثیر گل سنگ

گل سنگ یکی از ساده ترین گیاهان برای تکثیر است. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یکی از ساقه ها به طول 10 سانتی متر را بچینید. برگ های پایین ساقه را جدا کنید. در آب و یا پرلیت بکارید. زمانی که قلمه ها ریشه دار شدند، به خاک منتقل کنید. این گیاه برای قلمه گرفتن، به هیچ گونه هورمون ریشه زایی هم نیازی ندارد.

گل سنگ

نتیجه گیری

در این راهنمای مراقبت از گیاه، نحوه نگهداری از گل سنگ را بررسی کردیم. ما به این موضوع پرداختیم که چگونه می توانید گل سنگ را آبیاری کنید، نور مناسب برای گل سنگ چیست، بهترین خاک برای گل سنگ و اینکه چگونه گل سنگ را به بهترین نحو کود بدهید.
برای مطالعه این پست از شما سپاسگزارم! امیدوارم به شما کمک کند تا گیاهتان را سالم و زیبا نگه دارید. اگر هنوز سوالی دارید که به آن پاسخ نداده ایم، در قسمت نظرات بپرسید، در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد. یا اینکه با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا