راهنمای مراقبت از سرخس

راهنمای مراقبت از سرخس ☘️

سرخس ها گیاهان زیبایی هستند که در اندازه ها و شکل های مختلفی وجود دارند. هر کدام از سرخس ها ویژگی های خاص خودشان را دارند اما خوشبختانه، روش نگهداری بیشتر آن ها مثل هم است. در مقاله امروز ما می خواهیم نحوه مراقبت از سرخس را بررسی کنیم. موضوعاتی که در این مقاله می خوانید عبارتند از آبیاری سرخس، نور لازم برای سرخس شما، دمای لازم برای سرخس، خاک مناسب سرخس، کود دهی و بررسی اینکه آیا سرخس برای حیوانات خانگی سمی است یا خیر. تا پایان این مقاله، با ما همراه باشید.

 

آبیاری سرخس

آبیاری مهم ترین بخش مراقبت از سرخس است. سرخس شما دوست دارد که در یک محیط مرطوب باشد. سرخس رطوبت را دوست دارد و اگر برای مدت طولانی به آن آب ندهید، عملکرد خوبی نخواهد داشت. بعضی از سرخس ها، مثل سرخس بوستون باید زمانی که خاکش خشک شد، آبیاری شود. هنگام آبیاری مطمئن شوید که آب از زیر گلدان خارج می شود. آبی که در زیر گلدانی جمع می شود را به مدت 15 دقیقه نگهدارید تا ریشه گیاه سیراب شود و بعد از این 15 دقیقه، آب را دور بریزید. اگر برگ های گیاهتان شروع به ریزش کردند، احتمالا به دلیل آبیاری نامنظم بوده است. با اصلاح برنامه آبیاری، به گیاه تان کمک کنید.

راهنمای مراقبت از سرخس

نور لازم برای سرخس

دومین نکته برای گیاه شما، نور مناسب است. سرخس شما بهترین رشد را در محلی دارد که در معرض نور غیر مستقیم خورشید باشد. تابش مستقیم نور خورشید بر روی گیاه شما، آثار سوختگی به جا می گذارد. مکان مناسب برای سرخس شما نقطه ای در اتاقی با پنجره ای رو به جنوب یا غرب است که نور مستقیم خورشید به آن نمی رسد. همچنین می توانید سرخس های خود را در اتاقی قرار دهید که پنجره ی رو به شمال یا شرق دارد.
در زمستان نور خورشید در طول روز آنقدر قوی نیست. پس شما باید سرخس تان را به پنجره نزدیک تر کنید تا نور بیشتری دریافت کند.

دمای مناسب برای سرخس

سرخس گیاهی چند ساله است، به این معنی که گیاهی مقاوم و کاملا سخت هست. درکل سرخس ها دماهای سرد تر را بیشتر دوست دارند. در طول روز دمای 22 درجه و در شب 16 درجه، بهترین دما برای رشد سرخس است. بطور کلی دمای خانه ها برای نگهداری سرخس کمی گرم است. پس این ایده خوبی است که یک نقطه خنک را در خانه تان برای این گیاه پیدا کنید. از آنجایی که سرخس محیط های خنک را بیشتر دوست دارد، مهم است که آن را از وسایل گرمایشی و نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. این منابع گرمایی سرخس شما را خیلی سریع خشک می کنند.

 

خاک مناسب برای سرخس

خب شما تا الان چیزهای زیادی درمورد مراقبت از سرخس یاد گرفته اید. حالا بیایید خاکی که سرخس در آن بهترین عملکرد دارد را با هم بررسی کنیم. قبلا در این راهنمای مراقبت از گیاه متوجه شدیم که سرخس شما دوست دارد که در یک محیط مرطوب باشد. بنابراین ما به خاکی نیاز داریم که بتواند رطوبت را برای روزهای زیادی حفظ کند. شما میتوانید به کودبرگ مقداری پیت ماس و ماسه اضافه کنید که به حفظ رطوبت بیشتر کمک می کند. گلدانتان حتما باید زهکشی مناسبی داشته باشد تا خاک را سبک نگه دارد.
گیاه شما عاشق رطوبت است و نیاز دارد همیشه در خاک مرطوب باشد. توجه داشته باشید که بیشتر خاک ها به مرور زمان فشرده می شوند. این خاک فشرده از تخلیه آب اضافی به راحتی جلوگیری می کند و همچنین از رسیدن اکسیژن به ریشه های سرخس جلوگیری می کند.

 

کود دهی سرخس

زمانی که یک کیسه خاک کاملا جدید از فروشگاه خریداری می کنید، به احتمال زیاد برای 100 روز اول با کود پر شده است. بنابراین هنگامی که سرخس خود را مجدداً گلکاری می کنید یا تازه سرخس خود را خریداری می کنید، مجبور نخواهید بود در 100 روز اول به آن کود بدهید. بعد از این 100 روز باید به گیاه آپارتمانی خود کود بدهید تا قوی و سالم بماند. شما می توانید با کود دهی ماهی یک بار با کود مایع به رشد سرخس کمک کنید. در زمستان که گیاه شما خواب است و رشد کمی دارد، سرخس شما به کود دهی زیادی نیاز ندارد.

 

آیا سرخس گیاهی سمی است؟

بعضی از گیاهان هستند که برای حیوانات خانگی و افراد سمی است و باید دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان کوچک قرار بگیرند. ممکن است از خود بپرسید که آیا سرخس سمی است یا نه؟ سرخس ها گروهی از گیاهان هستند که بطور کلی سمی نیستند، اما تعدادی از آن ها وجود دارند که سمی هستند. سرخس معروف مارچوبه، برای گربه ها و سگ های شما سمی است. زمانی که حیوان خانگی شما این گیاه را می خورد ممکن است شروع به استفراغ، اسهال و درد شکم کند. در چنین مواقعی باید فورا با دامپزشک تماس بگیرید.
اما سرخس های محبوب مثل سرخس بوستون، غیر سمی هستند.

 

نتیجه گیری

در این راهنمای مراقبت از گیاه، نحوه مراقبت از سرخس را بررسی کردیم. ما به این موضوع پرداختیم که چگونه می توانید سرخس را آبیاری کنید، نور مناسب برای سرخس چیست، بهترین خاک برای سرخس، چگونه سرخس را به بهترین نحو کود بدهید و آیا سرخس برای حیوانات خانگی و بچه ها سمی است یا خیر.
برای مطالعه این پست از شما سپاسگزارم! امیدوارم به شما کمک کند تا گیاهتان را سالم و زیبا نگه دارید. اگر هنوز سوالی دارید که به آن پاسخ نداده ایم، در قسمت نظرات بپرسید، در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد. یا اینکه با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا