پاچیرا (درخت پول)

پاچیرا (درخت پول)؛ نماد ثروت و خوش شانسی

پاچیرا یا همان درخت پول، یک گیاه آپارتمانی پرطرفدار در سرتاسر دنیا هست. پاچیرا معمولا به صورت یک تنه بافته شده به فروش می رسد. ساقه های جوان گیاه را قبل از اینکه چوبی شوند و زمانی که هنوز انعطاف پذیر هستند، می بافند. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است که ارتفاع آن تا 20 متر هم می رسد. برخلاف زیستگاه بومی مرطوبی که دارد، به آبیاری زیادی نیاز ندارد چون پاچیرا می تواند آب را در ساقه هایش ذخیره کند.
در هنر فنگ شویی چینی گفته می شود، درخت پولی که در مکان درستی قرار گرفته شده باشد، باعث رفاه می شود. به عقیده آن ها، ثروت زیادی در تنه پاچیرا به دام افتاده است و برگ های این گیاه هم باعث خوش شانسی می شود. به همین خاطر این گیاه یک گزینه مناسب برای هدیه دادن محسوب می شود.

 

آبیاری پاچیرا

مراقب باشید که درخت پول را بیش از حد آبیاری نکنید. پاچیرا می تواند آب را درون ساقه اش ذخیره کند. زمانی که 5 سانتی متر از بالای خاک خشک شد، گیاه نیاز به آبیاری پیدا می کند. همچنین حواستان باشد که گلدان زهکشی خوبی داشته باشد و آب اضافی از زیر گلدان خارج شود. در زمستان، زمانی که گیاه رشد زیادی ندارد، آبیاری را هم کمتر کنید.

 

نور مورد نیاز پاچیرا

پاچیرا نور زیاد و غیرمستقیم خورشید را ترجیح می دهد. مثل خیلی از گیاهان، نور مستقیم و بیش از حد خورشید، برگ های آن را می سوزاند. اگر دیدید که برگ ها شروع به زرد شدن کردند، این می تواند یک علامت باشد که گیاهتان را به مکانی کم نور تر ببرید. هر چند وقت یک بار گیاهتان را بچرخانید تا نور به طور یکنواخت به همه جای گیاه بتابد.

 

دما و رطوبت مورد نیاز پاچیرا

پاچیرا در محیط های گرم و مرطوب رشد بهتری دارد. آن ها دمای متوسط خانه بین 16 تا 24 درجه سانتی گراد را دوست دارند. پاچیرا گیاه مقاومی است اما آن را در محیطی با دمای کمتر از 10 درجه سانتی گراد قرار ندهید. برای حفظ رطوبت هم می توانید از دستگاه بخور استفاده کنید و یا برای آن جزیره درست کنید. اگر دستگاه بخور ندارید نگران نباشید زیرا درست کردن جزیره کار بسیار راحتی است.

فقط کافی است که یک زیر گلدانی بزرگ تر از گلدانتان را بردارید و آن را پر از سنگ ریزه کنید. روی آن آب بریزید و گلدان را روی سنگ ریزه ها قرار بدهید. حواستان باشد که ته گلدان با آب موجود در زیر گلدانی، برخورد نکند. با درست کردن جزیره، زمانی که آب تبخیر می شود، رطوبت اطراف گیاه شما هم افزایش پیدا می کند.

پاچیرا درخت پول

پاچیرا چگونه تکثیر می شود؟

ساده ترین راه برای تکثیر درخت پول، از طریق قلمه های ساقه در اواخر بهار یا تابستان است. ساقه ای به طول 10-15 سانتی متر را جدا کنید و حداقل 2 سانتی متر در آب قرار دهید. زمانی که ساقه ریشه دار شد، آن را در یک گلدان کوچک کاکتوس بکارید تا رشد کند.

 

مشکلات و بیماری های پاچیرا

اگر شما پاچیرا یا همان درخت پولتان را بیش از اندازه جا به جا کنید، ممکن است برگ هایش بریزد. زمانی که مکان مناسبی را برای آن پیدا کردید، سعی کنید آن را همان جا نگه دارید و دیگر جا به جا نکنید. یکی از علت های دیگر ریزش برگ پاچیرا می تواند به دلیل آبیاری بیش از حد باشد. یک برنامه مناسب برای آبیاری این گیاه در نظر بگیرید.
لکه های قهوه ای روی برگ گیاه ممکن است در اثر آفتاب سوختگی ایجاد شوند. گیاه را باید از نور مستقیم خورشید دور کنید.
شپشک آردآلود هم می تواند برای گیاه شما مشکل ساز باشد. مراقب حشراتی باشید که شبیه لکه های سفید و کرکی در سطح زیرین برگ ها هستند. هر 4 روز یک بار، حشره کش رو آن ها اسپری کنید.  خیلی مراقب باشید و خوب حواستان را جمع کنید زیرا ریشه کن کردن حشرات آردآلود کار سختی است. همه ی برگ ها را حتما بررسی کنید و مطمئن شوید دیگر شپشکی وجود ندارد.

 

حرف آخر

در این مقاله شرایط نگهداری پاچیرا (درخت پول) را برایتان توضیح دادیم. اگر هنوز سوالی دارید که به آن پاسخ نداده ایم، در قسمت نظرات بپرسید، در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد. یا اینکه با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا