بابا آدم

درباره باباآدم بیشتر بدانید🍀

بابا آدم جزو گیاهان گرمسیری هست که محیط های گرم و با رطوبت زیاد را دوست دارند. این گیاه به دلیل شکل برگ هایش که بزرگ و پهن هست، به گوش فیلی هم معروف شده. چون ساقه های نازکی هم دارد، برگ ها بزرگ تر نشان داده می شوند. خیلی از مردم دوست دارند این گیاه را در خانه شان نگهداری کنند اما چون روش صحیح نگهداری از آن را بلد نیستند، گیاه را می کشند! مراقبت از بابا آدم اصلا کار سختی نیست و باید فقط به نکاتی که در این مقاله گفته می شود توجه کنید. ما در طول سال های زیاد تجربه های زیادی کسب کرده ایم و نه تنها می دانیم چگونه گیاهان را از مرگ نجات دهیم، بلکه به بهترین نحو آن ها را پرورش می دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

نور مورد نیاز بابا آدم

گیاه بابا آدم برای اینکه رشد خیلی خوبی داشته باشد، به نور غیرمستقیم زیادی نیاز دارد. کمی آفتاب صبح گاهی یا نور فیلتر شده برای این گیاه مناسب است. اما مراقب باشید که آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. بابا آدم یکی از گیاهانی است که باید نزدیک به پنجره نگه داری شود. منظورم از خیلی نزدیک، درست روبروی آن است اما برگ های گیاه نباید به شیشه بچسبد. بعضی از گیاهان هستند که می توانند بدون نور زنده بمانند، اما این گیاه یکی از آن ها نیست.

به یاد داشته باشید که گیاهان از نور برای فتوسنتز و تهیه غذایشان استفاده می کنند. بنابراین اگر به گیاهتان نوری که لازم دارد را ندهید، اساساً به آن گرسنگی می دهید. گیاه بسته زبان، گناه دارد. این بلا ها را سرشان درنیاورید. قرار دادن گیاه در مکانی که مناسب ترین نور به آن برسد، باید مهم ترین دغدغه شما برای نگهداری و مراقبت از گیاه باشد.

 

آب مورد نیاز بابا آدم

در کنار نور کافی، آبیاری مناسب مهم ترین نکته بعدی در حفظ سلامت این گیاه است. دقت داشته باشید که مطالبی که در این پست می نویسم، بسیار مهم هستند و به آن ها توجه داشته باشید و سرسری رد نشوید. این گیاهان به آب اهمیت زیاد می دهند و نباید آبیاری شان را فراموش کنید. بهترین گلدان برای مدیریت رطوبت بابا آدم، یک گلدان سرامیکی لعابدار است. در فصل های گرم سال، این گیاه را مرطوب نگه دارید. اما در فصل های سرد اجازه بدهید که خاک کمی خشک بشود و بعد آبیاری کنید. اما اجازه ندهید که خیلی زیاد خشک بشود زیرا گیاهتان شروع به خشک شدن می کند. این گیاهی نیست که بتوانید آبیاری اش را فراموش کنید. اگر شخص فراموش کاری هستید بهتر است از خیر خریدن این گیاه بگذرید و یکی از گیاهان مقاوم آپارتمانی را نگهداری کنید. بابا آدم ها کلا رطوبت دوست هستند و نباید خشکی بکشند. اما آبیاری زیاد هم اصلا به نفع آن ها نیست.

 

دمای مورد نیاز بابا آدم

همه ما در اطرافمان کسانی را میشناسیم که همیشه سردشان است. همیشه لباس گرم می پوشند حتی زمانی که هوا برای بقیه خوب است. خب این گیاه هم دقیقا مثل افراد سرمایی است. سرما را اصلا دوست ندارند. نباید دمای مکانی که گیاه را در آن نگهداری می کنید، کمتر از 10 درجه سانتی گراد باشد.

 

تعویض گلدان بابا آدم

گلدان گیاه بابا آدم را لازم نیست زود به زود عوض کنید. وقتی که ریشه های گیاه از زیر گلدان بیرون زد، اقدام به تعویض گدان کنید. این کار حدودا هر 2 سال یک بار اتفاق می افتد. بهترین زمان هم برای تعویض گلدان بابا آدم، دراوایل بهار است.

 

هشدار

اگر قصد نگهداری از این گیاه بسیار زیبا و لوکس را در خانه هایتان دارید، باید بدانید که بابا آدم گیاهی سمی است. سمی بودن آن به خودی خود مشکلی به وجود نمی آورد. اما اگر بچه و یا حیوان خانگی دارید، مراقب باشید که برگ های این گیاه را نخورند. زیرا باعث مسمومیت آن ها می شود.

 

حرف آخر

در این مقاله شرایط نگهداری گیاه بابا آدم را برایتان توضیح دادیم. اگر هنوز سوالی دارید که به آن پاسخ نداده ایم، در قسمت نظرات بپرسید، در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد. یا اینکه با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا