گیاهان پیشنهادی برای هدیه روز مادر

گیاهان پیشنهادی برای هدیه روز مادر

روز مادر نزدیک است و احتمالا دارید به این فکر می کنید که چه هدیه ای برای مادرتان بگیرید. فکر می کنم کمتر مادری پیدا بشود که عاشق گل و گیاه نباشد! تنها تفاوتی که وجود دارد این است که سلیقه همه مادرها یکی نیست. حتی مادری که از شما می خواهد برایش چیزی نخرید، با یک گلدان زیبا، خیلی خوشحال می شود. ما زمان زیادی گذاشته ایم تا بهترین گل ها را برای مادران شما آماده کنیم. همین الان سفارش دهید و فراموش نکنید که با مادرتان تماس بگیرید و به او بگویید که دوستش دارید.

 

برگ انجیری

یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی، برگ انجیری ها هستند. برگ انجیری، آب و هوای گرم و به دور از نور مستقیم خورشید را دوست دارند. برگ های این گیاه را باید به طور منظم با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. برای آبیاری این گیاه، باید اجازه بدهید که چند سانتی متر خاک روی گلدان خشک شود، بعد گیاه را آبیاری کنید. آبیاری بیش از حد، ممکن است منجر به پوسیدگی ریشه شود. نشانه های این پوسیدگی هم زرد شدن یا پژمرده شدن برگ ها است. درکل برگ انجیری، گیاه مقاومی است و برای هدیه روز مادر، به شدت توصیه می شود.

برگ انجیری

زاموفیلیا

این گیاه علاوه بر اینکه زیبایی خیره کننده ای دارد، به عنوان یک گیاه “تقریبا نابود نشدنی” هم شناخته می شد. این گیاه برای کسانی که آبیاری گیاه را فراموش می کنند، فوق العاده است. زیرا زاموفیلیا در برابر خشکی مقاوم است و می تواند مدت طولانی، بدون آب زنده بماند. دلیل مقاوم بودن این گیاه نسبت به خشکی این است که زاموفیلیا، آب را درون غده اش ذخیره می کند. برای مراقبت از این گیاه، آن را زیاد آبیاری نکنید. این یک گیاه بومی آفریقایی است که در رنگ های سبز و مشکی وجود دارد. نور مستقیم خورشید را دوست ندارد و ممکن است برگ هایش بسوزد.

زاموفیلیا

سانسوریا

یکی از گیاهان مورد علاقه ما در رزناز، سانسوریا است. سانسوریا یک گیاه فوق العاده شیک و خاص هستند که برای هدیه دادن بسیار عالی است. یک مطالعه جذاب توسط ناسا برای بررسی چگونگی تمیز کردن هوا و فیلتر کردن هوا صورت گرفت. آن ها دریافتند که تعدادی از گیاهان وجود دارند که به طور طبیعی می توانند سموم موجود در هوا را از بین ببرند. سانسوریا یکی از بهترین گیاهان این مطالعه بود. مراقبت کردن از سانسوریا آسان است. به آبیاری کمی نیاز دارد. هر چند هفته یک بار به آن آب بدهید. این گیاهان به خوبی رشد می کنند و برای مدت طولانی دوام می آورند. به طور کلی سانسوریاها نسبت به آفات مقاوم هستند. سانسوریا گیاهان آپارتمانی عالی هستند، زیرا به آب زیادی نیاز ندارند. آنها در نور روشن و فیلتر شده بهترین رشد را خواهند داشت. علاوه بر این، آنها شرایط نوری کم را هم تحمل می کنند.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

آنتریوم

آنتریوم یک گیاه آپارتمانی دوست داشتنی است که در اصل اهل کلمبیا هست. برگ های بلند و سبزی دارند و گل هایی به شکل قلب قرمز، صورتی و سفید تولید می کنند که می توانند هفته ها دوام بیاورند. برای اینکه آنتریوم به گلدهی برسد، به نور زیاد و غیرمستقیم خورشید نیاز دارد. ارتفاع آن تا 45 سانتی هم می رسود. آنتوریوم از کوددهی هر دو هفته یکبار در بهار و تابستان با کود مایع با فسفر بالا سود می برد. اگر به دنبال یک گیاه گلدار برای مادرتان می گردید، آنتریوم یکی از بهترین گزینه ها است.

آنتریوم

اسپاتی

گیاه اسپاتی، مدت ها است که به عنوان یک گیاه آپارتمانی محبوب شناخته می شود. مخصوصا از زمانی که ناسا، آن را در لیست بهترین گزینه های تصفیه کننده هوا قرار داده است. اسپاتی دارای برگ های سبز تیره و براق و گل های سفید خیره کننده است که بین 45 تا 65 سانتی متر رشد می کنند. این گیاه گرمسیری، در نور زیاد و غیر مستقیم رشد می کند. نور کم را هم می تواند تحمل کند، اما ممکن است رشد آن کمتر شود. در ماه های گرم سال، یک بار در هفته نیاز به آبیاری دارند و در ماه های سرد، نیاز آبی کمتری دارند. آن ها از خاک خیس متنفرند. حتما برگ های این گیاه را تمیز کنید تا از جمع شدن گرد و غبار جلوگیری شود.

اسپاتی

پتوس

پتوس که انواع مختلفی دارد، گیاهی است که به سرعت رشد می کند و یک گزینه مناسب برای هدیه روز مادر است. گیاه پتوس را می توانید در گلدان های شیشه ای درون آب هم نگهداری کنید. گلدان های آویز هم بسیار زیبا هستند و زیبایی این گیاه را چند برابر می کنند. برگ های پتوس به شکل قلب هستند. پتوس سبز، برگ های یک دست سبز دارد. رنگ برگ های پتوس نئون، سبز روشن، مایل به زرد است. پتوس مرمری هم برگ های سبز با رگه های سفید و کرمی دارد. هر کدام از این پتوس ها، زیبایی های خاص خودشان را دارند و برای هدیه دادن گزینه مناسبی است.

گیاه پتوس، نسبت به خشکی مقاوم است و نیازی به کوددهی منظمی هم ندارد. هفته ای یک بار آن را به صورت عمیق آبیاری کنید و در زمستان، فاصله آبیاری را بیشتر کنید. بهار و تابستان، بهترین زمان برای هرس کردن و قلمه گرفتن از پتوس است.

پتوس

حرف آخر

خب امروز 6 گیاه را که برای هدیه روز مادر مناسب هستند را به شما معرفی کردیم. برای سفارش این گل های زیبا به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید. ما می توانیم این گل ها را با گلدان های بسیار زیبا و کارت پستال برای شما آماده کنیم. علاوه بر این ها، ده ها نوع گیاه آپارتمانی دیگر هم در گلخانه رزناز وجود دارد که می توانید سفارش دهید. هر سوالی دارید می توانید از طریق شماره های زیر بپرسید.

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
اسکرول به بالا