گیاهان آپارتمانی مقاوم

گیاهان آپارتمانی مقاوم

گیاهان آپارتمانی، علاوه بر اینکه خانه شما را زیبا تر می کند، باعث افزایش کیفیت هوای داخل خانه هم می شود. ما لیستی از گیاهان آپارتمانی مقاوم را برای شما آماده کرده ایم که می توانید در داخل خانه از آن ها مراقبت کنید. با راهنمایی های ما، شما می توانید بهترین گیاه آپارتمانی را برای خانه تان انتخاب کنید.

 

پتوس

بهترین گزینه برای افراد پرمشغله، پتوس است. این گیاه که به دلیل خواص تصفیه کنندگی هوا شناخته شده است، می تواند به خلاص شدن خانه از سمومی که می توانند در فرش و قالیچه ها تشکیل شوند کمک کند. پوتوس گیاهی بسیار زیبا است که هفته ای یکبار نیاز به آبیاری دارد. تقریباً در هر نوری رشد می کند اما پرتوهای روشن و غیر مستقیم را ترجیح می دهد.  بیشتر گیاهان آپارتمانی، دمایی در محدوده 18 تا 30 درجه سانتی گراد را ترجیح می دهند. بهتر است اجازه ندهید که دمای خانه تان در زمستان کمتر از 15 درجه سانتی گراد بشود. گیاه پتوس، به گلدانی با زهکشی مناسب نیاز دارد. برای افزایش هوادهی خاک، می توانید از موادی مانند پرلیت استفاده کنید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

سانسوریا

این گیاه نوک تیز، نه تنها هوا را تصفیه می کند، بلکه در شب هم اکسیژن آزاد می کند. این گیاه باعث می شود شما خواب بهتری داشته باشید. سانسوریا یک گیاه خاص است که برای دکوراسیون عالی است. این گیاه با نور و آب کم هم می تواند زنده بماند. در واقع در ماه های سرد و خشک زمستانی، فقط ماهی یک بار نیاز به آبیاری دارند. مراقبت از آن به قدری آسان است که ممکن است کلا آن را فراموش کنید. بهتر است یک زنگ یادآور برای آبیاری سانسوریا داشته باشید تا از آن غافل نشوید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

زاموفیلیا

زاموفیلیا یک گیاه آفریقایی مقاوم به خشکی است. فقط آن را در خاک گلدان با زهکشی خوب بکارید. گلدان را در زیر نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید و رشد گیاه خود را تماشا کنید. یکی از مشکلات اصلی این گیاه آپارتمانی این است که سمی به حساب می آید. آن را دور از دسترس حیوانات خانگی یا نوزادانی که ممکن است سعی کنند برگ ها را بخورند، نگهداری کنید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

بامبو

بامبو نشان دهنده خوش شانسی و خوشبختی است و یک هدیه ایده آل و محبوب در امور تجاری و شخصی می باشد. مراقبت کردن از بامبو خیلی راحت است. هم در آب و هم در خاک به خوبی رشد می کند، اما زمانی که در خاک قرار می گیرد، عمر بیشتری خواهد داشت. بیشتر مردم ترجیح می دهند این گیاه را در گلدان های شیشه ای و در آب نگهداری کنند. برای نگهداری این گیاه در آب، باید گلدان را تمیز نگه دارید. گلدان را هر چند ماه یک بار تمیز کنید و هفته ای یک بار به آن آب تازه بدهید تا از تشکیل جلبک جلوگیری شود. فراموش نکنید آبی که می خواهید به بامبو بدهید، حتما تصفیه شده باشد تا ریشه هایش سالم بماند. بامبو در سایه هم می تواند رشد کند، اما اگر نور آفتاب به آن بتابد، رشد بهتری خواهد داشت.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

سرخس بوستون

سرخس بوستون، یک گونه سرخس محبوب است که در بسیاری از مناطق گرمسیری در سراسر جهان رشد می کند. این سرخس به عنوان یک گیاه آپارتمانی مقاوم هم شناخته می شود. مخصوصا اینکه نیاز زیادی به نور خورشید هم ندارد. سرخس های بوستون، آب و هوای گرم و مرطوب را دوست دارند. از بهار تا پاییز زمانی که گیاه به طور فعال در حال رشد است کود دهی کنید. مه پاشی منظم سرخس یا استفاده از وسایل دیگر برای افزایش رطوبت نیز معمولاً ضروری است مگر اینکه در آب و هوای بسیار مرطوب زندگی کنید. در حالی که هرس کردن معمولاً یک کار مهم نیست، باید برگ های مرده را در صورت لزوم جدا کنید تا ظاهر گیاه جذاب باشد. به طور کلی، این گیاهان تا زمانی که شرایط رشد آنها فراهم باشد، هیچ مشکل عمده آفت یا بیماری ندارند.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

فیکوس لیراتا

فیکوس لیراتا یک گیاه آپارتمانی مقاوم است که در چند سال گذشته خیلی محبوب شده است. درست است که هر گیاهی برای رشد به نور خورشید نیاز دارد، اما فیکوس لیراتا، به نوع خاصی از نور نیاز دارد تا رشد کند و به یک گیاه بالغ بزرگ تبدیل شود. نور غیر مستقیم خورشید، بهترین گزینه برای این گیاه است. از نور مستقیم خورشید دوری کنید، زیرا می تواند رشد آن را متوقف کند یا حتی گیاه را از بین ببرد. چرخاندن گیاه نکته کلیدی آن است! بعد از هر بار آبیاری، گیاه را یک چهارم دور بچرخانید تا به همه سمت های گیاه نور کافی برسد و رشد صاف و مستقیمی داشته باشد و خم نشود.

در آبیاری این گیاه دقت کنید. آبیاری بیش از حد، فیکوس را از بین می برد. بهترین روش برای تشخیص زمان آبیاری فیکوس این است که انگشتتان را چند سانتی متر داخل خاک فرو کنید. اگر خاک خشک شده بود، به گیاه آب بدهید. برای کوددهی این گیاه، یک یا دو بار در سال کافی است. اما نکته مهمی که در مورد این گیاه وجود دارد، تمیز کردن برگ های آن است. گرد و غبار بر روی برگ های بزرگ این گیاه می نشیند و از جذب نور خورشید و مواد مغذی کلیدی به وسیله گیاه، جلوگیری می کند. با استفاده از یک پارچه مرطوب، یک بار در ماه، برگ های این گیاه را تمیز کنید. این کار نه تنها باعث می شود گیاه سالم بماند، بلکه جلوه آن را هم زیباتر می کند.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

حرف پایانی

در مقاله امروز، بعضی از گیاهان آپارتمانی مقاوم را به شما معرفی کردیم و نحوه نگهداری آن ها را هم گفتیم. شرکت رزناز، بهترین و با کیفیت ترین گیاهان آپارتمانی مقاوم را ارائه می دهد. برای خرید این گیاهان، به قسمت گیاهان آپارتمانی مراجعه کنید.

 

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
اسکرول به بالا