نیازگیاهان به دستگاه رطوبت ساز

اکثر گیاهان (به غیر از کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها) در آپارتمانها ومنازل علاوه بر نور و آب به میزان مناسبی رطوبت هم نیاز دارند.

همچنین میدانیم که بسیاری از گیاهان که زندگی انگلی دارند مثل خزه، سرخس و ارکیده‌ها، آب لازم را از طریق برگ‌هایشان جذب می‌کنندتا ریشه هایشان بنابرین رطوبت مناسب محیط باعث می‌شود که گیاهان ما رشد و زیبایی بیشتری داشته باشند ودر این قسمت تصمیم دارم تا راه های موثر افزایش رطوبت برای گیاهان آپارتمانی رابرایتان شرح دهم.

اگر توجه کرده باشید در گلخانه‌ها رطوبت هوا از فضای آزاد بیرون بیش‌تر است. این به این معنی نیست که شما هم دقیقا همان مقدار رطوبت را برای گیاهان‌تان در منزل ایجاد کنید چون تقریبا غیرممکن است . اما مطمین باشید که وجود و بودن رطوبت هوای خانه هردو فصل سرد و گرم یکی از نکات حیاتی در نگهداری گیاهان است و زمانی که رطوبت هوا کافی باشد خواهید دید که گیاهان‌تان سالم شاداب وزیبا می‌مانند.

اقلیم شما نیزتعیین کننده است .با فرض اینکه در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می‌کنید، گیاهان‌ شما به رطوبت ۳۰ الی ۵۰ درصد در محیط خانه نیازمندند ولی اگر در آب و هوای سرد و خشک‌ هستید ، لازم است به گیاهان‌تان رطوبت‌رسانی کنید.

زادگاه اکثر گیاهان آپارتمانی، جنگل‌های مرطوب بوده به این دلیل ، این گیاهان محیط نسبتا گرم (بالای ۷درجه) و مرطوب (رطوبت ۴۰ تا ۶۰درصد) را میپسندند که البته این مقدار بسیار بیش‌ از رطوبت واقعی موجود در خانه‌های ما است. مهم اینکه درزمستان که بخاری و وسایل گرم‌کننده روشن هستند هوا را خشک می‌کنند. بنابراین لازم است که رطوبت هوا را برای گیاهان‌ به میزان قابل قبولی تامین کنیم. علاوه بر اسپری کردن آب روی گیاه به شکل دایمی روشهای دیگری وجود دارند که گیاهان‌تان و حتی خودتان را درسراسر سال سلامت و شاداب نگه‌ میدارند!

اگر آپارتمان نشین هستید، با خرید آنلاین گیاه آپارتمانی ، در زمان صرفه جویی کنید و طراوت را مهمان فضای خانه خود کنید.

در این نوشتار می‌خواهم در مورد رطوبت هوای منزل صحبت کنم و روش‌های ساده، قابل انجام وموثررا برای افزایش رطوبت معرفی کنم، پس با من همراه باشید.

-از چه طریقی بفهمیم که گیاهانمان به چه میزانی از رطوبت نیاز دارند؟‌

اغلب گیاهان خانگی در هوای خشک و بدون رطوبت آسیب می‌بینند ولی گیاهانی با برگ‌های ضخیم و گوشتی، مقاومت بیش‌تری نسبت به خشکی هوا دارند و به همین طریق گیاهان با برگ‌های نازک و ظریف مقاومت کمی را نسبت به خشکی و کمبود رطوبت نشان میدهند.

از نشانه‌های کمبود رطوبت هوامیتوان به این موارد اشاره کرد:

• نوک یا لبه‌ی برگ‌ زرد یا قهوه‌ای می‌شود.

• پژمرده می‌شود.

• برگ‌های گیاه زردو خشک می‌شوند.

• شاخه و برگ‌ آنها خشک و نازک می‌شود.

• نوک برگ‌ها به داخل پیچ می‌خورد. برگ‌های جدید گیاه درست رشد نمی‌کنند و بدشکل می‌شوند.

• غنچه‌های گیاه قبل از باز شدن خشک می‌شوند و می‌افتند.

از نشانه‌های رطوبت بیش ‌از اندازه‌ هم اینکه • کپک خاکستری یا سفید بروی ساقه‌، گل‌ها و برگ‌های گیاه دیده میشود.

• برگ یا ساقه‌های گیاه نرم و کمی زردرنگ شده و به مرور میپوسند .

• والبته با رطوبت بسیار زیاد، لکه‌های سیاه روی برگ‌ها به وجود می‌آید.

دو ابزار کاربردی که می‌توانید برای تشخیص رطوبت گیاه استفاده کنید، یکی رطوبت‌سنج یا نم سنج است که رطوبت هوای اطراف گیاه را تشخیص می‌دهد و دیگری رطوبت‌سنج مخصوص خاک است که میزان آب داخل خاک گلدان را اندازه‌گیری می‌کند.

در نهایت شما میتوانید با تهیه یک دستگاه بخورسرد یا گرم رطوبت لازم در فضای مابین گیاهان را درمنزل خود ایجاد کنیدتا با دیدن شادبای وطراوت آنها حالتان بهتر شود .

-برای کسب اطلاعات تخصصی درخصوص مشخصات فنی و سایر مزایای دستگاه های بخور سرد و دریافت لیست قیمت انواع مدل های دستگاه بخور سرد و همچنین اطلاع از تخفیف فروش ، با شماره 09178053631 تماس حاصل فرمایید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا