نگهداری گیاهان در تابستان

6 نکته برای زنده ماندن گیاهان در تابستان

بالاخره گرمای تابستان از راه رسید! با افزایش دما، حالا وقت آن رسیده است که گیاهان آپارتمانی تان را آماده کنید تا گرما را تحمل کنند. بعضی گیاهان مثل کاکتوس ها و ساکولنت ها، گرما را دوست دارند و در دمای بالا هم زنده می مانند، اما اکثر گیاهان آپارتمانی در دمای بالا دوام نمی آورند. نگران نباشید! کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا گیاهان آپارتمانی شما در برابر گرما زنده بمانند. در اینجا 6 مورد از مهم ترین نکته ها برای نگهداری گیاهان در تابستان را برایتان آورده ایم.

 

افزایش رطوبت

گیاهانی که رطوبت زیاد را دوست دارند، باید در فصل تابستان، غبارپاشی شوند. همچنین می توانید یک ظرف کم عمق را با سنگریزه پر کنید، روی آن آب بریزید و گلدان خود را در بالای آن قرار دهید تا رطوبت را تامین کند و به گیاهان شما کمک کند تا در تابستان زنده بمانند.

نگهداری گیاهان در تابستان

به خوبی و عمیق آبیاری کنید

همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم، آبیاری مناسب، کلید مراقبت از گیاهان آپارتمانی است. آب هم حیات بخش است و هم اگر به درستی آبیاری را انجام ندهید، قاتل گیاهان آپارتمانی شما است. در فصل تابستان، گرما و آفتاب باعث می شود آب با سرعت بسیار بیشتری از سطح خاک تبخیر شود. برای آماده کردن گیاهانتان در برابر موج گرما، حتما عمیقا آن ها را آبیاری کنید. اگر به اندازه کافی آبیاری نکنید، اغلب فقط قسمت بالای خاک را خیس می کنید. آبیاری را به صورت آهسته انجام دهید، یعنی اینکه به یک باره یک سطل آب را سریعا روی گلدانتان خالی نکنید. اجازه بدهید که ریشه ها آب کافی دریافت کنند و پس از 10 الی 20 دقیقه، آب اضافی آن ها خارج شود. بعد از نیم ساعت، این آبی که در زیر گلدانی جمع شده است را دور بریزید.
در فصل تابستان، باید سطح رطوبت خاک را بیشتر از قبل بررسی کنید. با استفاده از رطوبت سنج و یا با تست انگشتی مطمئن شوید زمانی که سطح خاک خشک شد، به آن آب بدهید. گیاهان گرمسیری زمانی که نیاز به آب دارند یک علامت به شما می دهند. آن هم این است که خاک فشرده می شود و از کناره های گلدان جدا می شود. پس زمانی که دیدید بین خاک و کنار گلدان فاصله ای وجود دارد، بدانید که وقت آبیاری گیاه فرا رسیده است.

 

گیاهان را از آفتاب زیاد دور نگه دارید

گیاهان نیز دچار آفتاب سوختگی می شوند. پنجره ها می توانند به عنوان یک ذره بین عمل کنند و برگ های گیاه شما را بسوزانند و خشک کنند. گیاهانی که نزدیک پنجره های جنوبی و غربی قرار دارند، در طول روز مقدار زیادی ویتامین D دریافت خواهند کرد. اما از آن جایی که نمی توانید روی برگ های آن ها کرم ضد آفتاب بزنید، بهتر است آن ها را از پنجره دور کنید و یا پرده ای جلوی پنجره قرار دهید تا جلوی نور مستقیم خورشید را بگیرد.

نگهداری گیاهان در تابستان

هوا را خنک نگه دارید

اگر تا به حال در گرما احساس ضعف کرده اید، تصور کنید که گیاهان شما باید چه احساسی داشته باشند! زمانی که در حال مراقبت از گیاهان در تابستان هستید، تلاش خود را بکنید تا گیاهان را از گرم ترین نقاط خانه خود دور نگه دارید. در طول روز که هوا گرم است پنجره ها را ببنید و در شب که خنک می شود، کمی پنجره ها را باز بگذارید تا جریان هوا صورت بگیرد.

 

در فصل تابستان، گلدان ها را تعویض نکنید

شما نباید یک روز گرم تابستانی را برای عوض کردن گلدان گیاهتان انتخاب کنید. چرا؟ چون معمولا برگ های گیاهتان در طول تعویض گلدان، آسیب می بینند. در واقع عوض کردن گلدان باعث می شود که به گیاهتان شوک وارد شود. این استرس برای گیاهتان اصلا خوب نیست و در فصل گرما باعث خراب شدن آن می شود.

 

یاد بگیرید علائم استرس را بشناسید

اگر با دقت نگاه کنید، می توانید نشانه های استرس را در گیاه متوجه شوید و قبل از اینکه کل گیاه از بین برود، به آن کمک کنید تا حالش خوب شود. معمولا علائم استرس در تابستان، با گرمای بیش از حد و یا آب بسیار کم به وجود می آید. به عنوان مثال، شاخ و برگ های رنگ پریده، برگ های قهوه ای خشن و سوخته، لکه های زرد یا لکه های قهوه ای نشانه آفتاب سوختگی و ریزش گل و برگ نیز نشانه استرس گیاه است. فقط به یاد داشته باشید که نور بیشتر به معنی فتوسنتز بیشتر است که به آب بیشتری هم نیاز دارد. علاوه بر این، از دست دادن سریع آب از سطح برگ، ساقه و سطح خاک، به دلیل وجود گرما است. بنابراین سعی کنید گرما و نور افزایش یافته را با آبیاری متعادل کنید.

 

برای مطالعه این پست از شما سپاسگزارم! امیدوارم به شما کمک کند تا گیاهتان را سالم و زیبا نگه دارید. اگر هنوز سوالی دارید که به آن پاسخ نداده ایم، در قسمت نظرات بپرسید، در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد. یا اینکه با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا