سینگونیوم

نکات کلیدی نگهداری از سینگونیوم

سینگونیوم گونه ای از گیاهان گرمسیری است که برای کسانی که به تازگی می خواهند از گل و گیاه در خانه شان نگهداری کنند، بسیار شگفت انگیز است. سینگونیوم ها در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارند و نقش های زیبایی روی برگ ها و ساقه هایشان دارند. آن ها گیاهان بسیار خوبی برای افرادی هستند که دوست دارند زمان بیشتری روی گیاهان خود بگذارند. همه سینگونیوم ها نگهداری مشابهی دارند. در مقاله امروز ما می خواهیم درمورد نگهداری این گیاه زیبا و اینکه چگونه آن را شاد و سالم نگه دارید، صحبت کنیم. موضوعاتی که در این مقاله می خوانید عبارتند از: آبیاری سینگونیوم، نور لازم برای سینگونیوم، خاک مناسب، کوددهی و سمی بودن یا نبود آن. خب حالا بیایید ببینیم چگونه می توانید به رشد گیاه گرمسیری تان کمک کنید.

سینگونیوم

آبیاری سینگونیوم

سینگونیوم ها گیاهان گرمسیری هستند، به این معنی که به رطوبت و خاک مرطوب نیاز دارند. این گیاهان معمولا رطوبت زیادی در ساقه های خود ذخیره نمی کنند، بنابراین برای هیدارته نگه داشتن آن ها، به خاک متکی هستند. از آن جایی که این گیاهان برای تامین رطوبت کافی به خاک متکی هستند، باید بطور منظم آن را آبیاری کنید. شما نباید اجازه دهید که خاک کاملا خشک شود. زمانی که یک بند انگشت از سطح خاک خشک شد، وقت آن رسیده که گیاهتان را آبیاری کنید. بطور متوسط باید در بهار و تابستان هفته ای یک بار و در طول پاییز و زمستان، تقریبا هر 10 روز یک بار آبیاری کنید. البته این مقدار در شهر های مختلف متفاوت است. زیرا دما و رطوبت متفاوت است.
زمانی که گیاهتان را آبیاری می کنید، مطمئن شوید که آب اضافی از گلدان خارج می شود. اگر آب اضافی در ته گلدان بماند، ممکن است باعث پوسیدگی ریشه بشود. پوسیدگی ریشه برای گیاه شما بسیار مضر است و می تواند آن را از بین ببرد. یک راه حل ساده این است که از یک گلدان با زهکشی مناسب استفاده کنید تا آب اضافی خارج شود.

نور لازم برای سینگونیوم

همانطور که گفتیم، سینگونیوم ها گیاهان گرمسیری هستند. خب این یعنی که به محیطی با نور زیاد عادت دارند. قرار گرفتن در معرض نور غیر مستقیم خورشید، باعث بهترین عملکرد در این گیاه می شود. اما مراقب باشید که نور مستقیم به آن برخورد نکند. زیرا باعث آفتاب سوختگی در برگ های آن ها می شود. سینگونیوم شما عاشق نقطه گرم و روشن خانه شما خواهد بود زیرا بسیار به محیط طبیعی آن نزدیک است. سینگونیوم ها به سمت نور رشد می کنند. اگر نمی خواهید این گیاهان به یک طرف رشد کنند، باید آن را به طور منظم بچرخانید. بهتر است این گیاه را یک بار در هفته 90 درجه بچرخانید. هر طرف به یک اندازه در معرض نور خورشید قرار می گیرد و به رشد یکنواخت گیاه کمک می کند.

 

خاک مناسب برای سینگونیوم شما

قبلا در بخش آبیاری سینگونیوم متوجه شدیم که این گیاه زمانی که در خاک مرطوب باشد رشد می کند. وقتی گیاهی دوست دارد در خاک مرطوب باشد، باید در مورد نوع خاکی که برای گیاه خود استفاده می کنید فکر کنید. خاک مناسب این گیاه باید در بیشتر مواقع مرطوب باشد و در طول زمان فشرده نشود. خاک باید حداقل 6 روز رطوبت را بدون خشک شدن حفظ کند. همچنین مهم است که خاک در طول زمان فشرده نشود. وقتی خاک به مرور زمان فشرده می شود، رسیدن اکسیژن به ریشه های سینگونیوم شما دشوار است. وقتی اکسیژن نتواند به ریشه ها برسد، باعث پوسیدگی ریشه آن ها می شود.

سینگونیوم

کوددهی سینگونیوم

سینگونیوم شما برای تامین رطوبت و مواد مغذی برای رشد به خاک متکی است. سینگونیوم همچنین یک گیاه آپارتمانی با رشد سریع است. به این معنی که مواد مغذی را در خاک به سرعت جذب می کند. از این مواد مغذی برای حفظ رشد سریع و سالم ماندن استفاده می کند. می توانید با کود دادن هر سه هفته یک بار در فصل رشد به این گیاه، کمک کنید تا سالم بماند. در پاییز و زمستان نباید به آن کود بدهید زیرا در دوره خواب خود خواهد بود.
هنگامی که سینگونیوم شما در دوره خواب خود است، انرژی بسیار کمتری برای رشد مصرف می کند، بنابراین کود در گلدان باقی می ماند و جذب نمی شود. با گذشت زمان، این باعث اسیدی شدن خاک می شود و این برای گیاه شما مضر است. بهترین کود برای این نوع گیاهان کود مایع است. کود مایع برای گیاهانی که از مواد مغذی زیادی برای رشد استفاده می کنند و نیاز به جذب سریع آن دارند، عالی است. برای اطلاعات بیشتر، مقاله (اصول کوددهی به گیاهان) را بخوانید.

 

مسمومیت برای حیوانات خانگی

مانند بسیاری از گیاهان استوایی دیگر، گیاهان خانواده سینگونیوم برای حیوانات خانگی شما سمی هستند. اگر حیوانات خانگی یا بچه های کوچک دارید، بهتر است این گیاهان را دور از دسترس آن ها نگه دارید. اگر متوجه شدید که حیوان خانگی شما سینگونیوم خود را جویده است، حتما با دامپزشک خود تماس بگیرید.

 

نتیجه گیری

اگر عاشق گیاهان آپارتمانی گرمسیری هستید که مراقبت از آن ها آسان است، گیاهی از خانواده سینگونیوم برای شما عالی است. این گیاه به مراقبت خاصی نیاز ندارد و نگهداری از آن بسیار راحت است. برای مطالعه این پست از شما سپاسگزارم. امیدوارم به شما کمک کند تا گیاهتان را سالم و زیبا نگه دارید. اگر هنوز سوالی دارید که به آن پاسخ نداده ایم، در قسمت نظرات بپرسید، در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد.

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
اسکرول به بالا