کامکوات

با کامکوات آشنا شوید!

کامکوات چیست؟ شاید برای شما پیش آمده باشد که در میوه فروشی ها با سبدی از کامکوات ها روبرو شده باشید. احتمالا در نگاه اول، آن ها را با بچه پرتقال، اشتباه بگیرید.  این میوه های بیضی شکل مینیاتوری، کوچک ترین اعضای خانواده مرکبات هستند که پوست خوراکی شیرینی دارند. بیشتر کامکوات ها در آمریکای شمالی در کالیفرنیا و فلوریدا رشد می کنند و اوج رشد آن ها بین ماه های ژانویه تا مارس است. در مقاله امروز، می خواهیم درمورد کامکوات صحبت کنیم و بیشتر با میوه و درخت آن آشنا شویم.

 

کامکوات ها چه خواصی دارند؟

کامکوات منبع بسیار خوبی از ویتامین C است. همچنین سرشار از فیبر و آب است که آن‌ها را به غذایی مناسب برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. مانند سایر میوه های تازه، کامکوات بسیار آبرسان است. حدود 80 درصد وزن آنها از آب است. کامکوات ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات گیاهی هستند. از آنجایی که پوست کامکوات خوراکی است، می توانید از مخازن غنی از ترکیبات گیاهی آن استفاده کنید. اینها خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و کاهش دهنده کلسترول دارند. در طب سنتی، در برخی از کشورهای آسیایی، کامکوات برای درمان سرماخوردگی، سرفه و سایر التهابات مجاری تنفسی استفاده می شود. علم مدرن نشان می دهد که ترکیبات خاصی در کامکوات وجود دارد که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

ویتامین C و ترکیبات گیاهی موجود در کامکوات به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت ها کمک می کند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص کمک کند. ترکیبات گیاهی موجود در کامکوات ممکن است به مبارزه با چاقی و بیماری های مرتبط از جمله بیماری قلبی و دیابت نوع 2 کمک کند.

 

ظاهر و طعم کامکوات ها چگونه است؟

سایز کامکوات ها، کوچک است و پوست پرتقالی رنگ و صافی دارند. کامکوات ها یکی از معدود خوراکی هایی هستند که به دلیل داشتن پوست نازک و شیرین خوراکی، نیازی به پوست گرفتن آن وجود ندارد. کامکوات ها گوشتی ترش دارند. زمانی که این میوه را با پوست آن می خورید، طعم ترش و شیرین آن، متعادل می شود. در مورد دانه های کامکوات، ممکن است مزه تلخی داشته باشند که می توانید آن ها را دور بریزید.

کامکوات

مشخصات درخت کامکوات

کامکوات ها روی درختان همیشه سبز رشد می کنند و بومی چین هستند. ارتفاع آنها به 2 تا 4.5 متر می رسد. در بهار، شکوفه های سفید خوش رنگ و خوش بویی از این درخت می روید. کامکوات ها، درختان خود بارور هستند؛ بنابراین برای تولید میوه، فقط به یک درخت از آن ها نیاز دارید.

 

پرورش درخت کامکوات

پرورش این درختان آسان است. آن ها به آفتاب نیاز دارند و در اکثر خاک ها تا زمانی که زهکشی خوبی شده باشند، رشد می کنند. آن ها همچنین در شرایط ساحلی هم دوام می آورند. بطور کلی، گیاهان مقاومی هستند و در زمستان، تا دمای 8- درجه سانتیگراد را هم تحمل می کنند.

برای آبیاری درخت کامکوات، باید خاک اطراف درختان جوان را مرطوب نگه دارید. دقت کنید که آبیاری خیلی زیاد نباشد. بعد از استقرار درخت، زمانی که خاک آن کاملا خشک شد، آن را آبیاری کنید. در دو یا سه ماه اول بعد از کاشت درخت، از مصرف کود، خودداری کنید. بعد از گذشت این زمان، از کود هایی که برای درختان مرکبات ساخته شده اند، استفاده کنید. این درختان نیازی به هرس کردن ندارند. اگر می خواهید برای شکل دادن به درخت هرس کنید، این کار را بعد از برداشت میوه اما قبل از شکوفه دادن گل ها در بهار انجام دهید.

کامکوات

برداشت کامکوات

درختان کومکوات میوه‌دهی سنگینی دارند. بعضی از گونه‌های آن دو بار در سال گل می‌دهند و میوه می‌دهند. کامکوات زمانی رسیده است که پوست آن نارنجی تیره باشد و میوه آن کمی نرم شده باشد. از یک چاقو یا قیچی برای بریدن میوه استفاده کنید. میوه را می توان به صورت خام یا پخته استفاده کرد. چند روز در دمای اتاق یا تا دو هفته در یخچال نگهداری می شود.

 

5 روش برای آشپزی با کامکوات

  • مارمالاد کامکوات: کامکوات ریز خرد شده به همراه پوست آن را با شکر ترکیب کرده و می جوشانیم تا غلیظ شود. این مارمالاد رنگارنگ را می توانید با نون تست به همراه پنیر، میل کنید.
  • کامکوات نباتی: کامکوات نباتی از ترکیب کامکوات خرد شده با شکر و آب تهیه می شود و تا زمانی که پوست آن شفاف شود، پخته می شود. روی سالاد، به همراه گوشت، مرغ و یا به عنوان دسر می توانید آن را میل کنید.
  • کومکوات های کنسرو شده: برای افزایش ماندگاری کامکوات، سعی کنید میوه کامل را در مخلوط شکر و عسل نگهداری کنید. کنسروها را می توان با قاشق روی پنیر، بستنی یا با مرغ سوخاری سرو کرد.
  • کامکوات و ماریناد پرتقال:با مخلوطی از آب پرتقال تازه، کامکوات خرد شده، آب برنج، سس سویا، سیر، روغن زیتون و شکر یک ماریناد آسیایی درست می شود که با ماهی یا مرغ طعم بسیار فوق العاده ای می گیرد.
  • سالاد میوه: سعی کنید کامکوات برش خورده را با سایر مرکبات مانند گریپ فروت، پرتقال، پرتقال خونی و برگ نعناع با عسل ترکیب کنید تا یک سالاد رنگارنگ تهیه کنید.

کامکوات

خرید نهال کامکوات

اگر قصد خرید نهال این میوه جدید و جذاب را دارید، ما بهترین نهال ها را برای شما آورده ایم. برای خرید، کافی ست با ما تماس بگیرید.

رزناز ارائه دهنده انواه گل های خاص آپارتمانی به صورت عمده و جزئی

شماره تماس: 09199194703 و 09199194603

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا